poniedziałek, 22 grudnia 2014

Czytam i odkrywam!

O programie "Szkoła z klasą 2.0" wciąż nie mogę zapomnieć i choć oficjalnie od dwóch lat (odkąd jestem uczniem gimnazjum) nie bloguję już na platformach to wciąż śledzę działania jakie wykonują inni w ramach kolejnych edycji. Ja swoją przygodę ze "Szkołą z klasą 2.0" rozpocząłem w klasie piątej. Prowadziłem wtedy bloga Nasz GŁOS w sprawie TIK . Został on uhonorowany niebieską odznaką "Uczymy się z TIK". Dodatkowo, gdy pod koniec roku szkolnego zorganizowano konkurs na Najlepsze Blogi 2012 zająłem trzecie miejsce w dwóch kategoriach: Szkoła na blogu i Najaktywniejszy Komentator. 
blog "Nasz GŁOS w sprawie TIK"

W szóstej klasie oczywiście również prowadziłem bloga. Tym razem nie organizowano konkursu na Najlepsze Blogi (a szkoda!), ale za to ja zdobyłem wszystkie możliwe do zdobycia odznaki. Były to: niebieska "Uczymy się z TIK", zielona "Działamy z TIK", żółta "Blog z pasją", fioletowa "Tworzymy materiały edukacyjne" oraz czerwona "Aktywny komentator". ;-)
blog "TIK w naszej szkole i nie tylko"

W pierwszej klasie gimnazjum założyłem sobie bloga, ale nieoficjalnie, gdyż moja nowa szkoła nie przystąpiła do programu. Blogowałem tylko przez pierwszy semestr i zdążyłem zdobyć trzy odznaki: "Aktywnie komentujemy", "Akcja 2.0" (moduł 2) oraz "NO HATE".
blog "TIK w gimnazjum"

Jak już pisałem na początku, staram się dalej śledzić działania programu, wracam "z sentymentem" na bloga głównego programu i czytam ciekawe wpisy. Cieszę się, że kolejne pokolenia poznają nowoczesne technologie (bloga w programie prowadziła również moja młodsza siostra). "Szkoła z klasą 2.0" nauczyła mnie tak wiele, że aż trudno mi wymienić wszystkie narzędzia, programy, technologie... Nauczyłem się jak bezpiecznie korzystać z Internetu, robić prezentacje w Prezi, generować kody QR, tworzyć awatary w Voki, robić komiksy w Toondoo, tworzyć gazetki na Qmamie... Dowiedziałem się także bardzo dużo o licencjach Creative Commons. Warto zaznaczyć, że zacząłem zbierać pocztówki po tym jak przeczytałem wpis P. Agnieszki z Nowego Stawu na jej blogu w ramach "Szkoły z klasą 2.0". Jeden program, a jak zmienia życie! Tak dalej ;-)

Obecnie trwa Akcja Czytamy: Książkowe Wyzwanie Blogowe, o której więcej tutaj. W ramach tej akcji trzeba wybrać trzy książki i polecić je innym blogerom uzasadniając swój wybór. Skoro ja nie prowadzę już bloga w "Szkole z klasą 2.0" postanowiłem, iż wezmę udział w Książkowym Wyzwaniu Blogowym w innym sposób i tutaj, na Bloggerze wymienię trzy książki:

  • seria "Felix, Net i Nika", Rafał Kosik - jest to polska seria o polskich nastolatkach. Są mniej więcej w moim wieku i chodzą do gimnazjum w Warszawie. Obecnie seria liczy 13 tomów. Uwielbiam przygody superpaczki. W książkach z tej serii zawsze znajdziemy wspaniałe przygody, megadawkę humory, czy gimnazjalne miłości.
  • trylogia "Koalicja Szpiegów", Agnieszka Stelmaszyk - tę trylogię bardzo dobrze mi się czytało i "połknąłem" ją w niecały tydzień. Pełno tu zwrotów akcji, co chwilę coś się dzieje. Książki trzeba czytać po kolei, gdyż razem stanowią całość. Agenci, tajemnice, strzelaniny, tajne bazy... musisz przeczytać Koalicję Szpiegów.
  • "Aż po horyzont", Morgan Matson - książka o podróży, która bardzo zmieniła życie głównych bohaterów. We mnie książka wzbudziła głód miłości (w przypadku książki - Amy i Rogera) oraz podróży (w książce - z Kalifornii do Connecticut). Co ciekawe, autorka tej książki naprawdę przebyła podróż, tę samą co główni bohaterowie.
Więcej o programie "Szkoła z klasą 2.0" tutaj.

PS Szczególne podziękowania dla Pani BC, szkolnej koordynatorki programu "Szkoła z klasą 2.0". To dzięki Pani blogowałem, bloguję i mam zamiar blogować dalej. Dziękuję! :-)


3 komentarze:

  1. Każdy bloger otrzymuje dziś ode mnie życzenia! ♥
    Spokoju i miłości, wielu tylko
    miłych gości! Smacznej wigilii i
    całusów moc – w tę najpiękniejszą
    w roku noc! Szczęścia kilogramów,
    ze śniegu bałwanów! Życzliwych
    ludzi wokół, żadnej łezki w oku,
    przyjaciół jakich mało, przez życie
    byś szedł śmiało! Serca bogatego i
    ciepłego! No i oczywiście życzę Ci
    marzeń spełnienia, i każdego
    małego czy dużego pragnienia! ♥

    Wesołych Świąt życzy Klaudia z bloga: http://sapphireblog1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam serię Felix, Net i Nika, naprawdę spoko, filmy też :) Wesołych świąt życzę i zapraszam do "popaczania" xD: http://mineralogiadlapoczatkujacych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mikołaju,
    bardzo dziękuję:). To ja, dzięki Tobie wiele się nauczyłam! Pamiętam, że wystarczyło wspomnieć o czymś ciekawym, a Ty już działałeś, już byłeś zalogowany, ...
    Pozdrawiam serdecznie i świątecznie,
    BC

    OdpowiedzUsuń