sobota, 23 maja 2015

Dzieje się w Bydgoszczy

W ostatnich dniach w Bydgoszczy odbywa się wiele imprez. Wczoraj byłem w Hotelu Słoneczny Młyn na wykładzie nt. Kanału Bydgoskiego jako "cudu techniki XVIII wieku". Po nim można było wymienić "zwykłą" pięciozłotówkę na monetę z wizerunkiem Kanału Bydgoskiego. Jest to pierwsza moneta z wizerunkiem Miasta nad Brdą. Narodowy Bank Polski emituje serię monet "Odkryj Polskę", która ma przybliżać miejsca i wydarzenia ważne dla naszego kraju. W ramach tej serii wyemitowano już, łącznie z bydgoską (po 25 latach wolności i Zamku Królewskim w Warszawie), trzy monety.

Sobota+piękna pogoda=festyny, festiwale, imprezy. Dziś działo się naprawdę wiele :)
Nad Starym Kanałem Bydgoskim rozgrywano zawody kajakowe na dystansie 200 metrów.
Na Starym Rynku odbywał się Bydgoski Festiwal Nauki, organizowany co roku przez bydgoskie uczelnie. Natomiast na Wyspie Młyńskie miało miejsce, Święto Miasta Bydgoszczy. Zorganizowano je pod hasłem "Rozszyfrujmy Bydgoszcz", ponieważ w tym roku mamy w Bydgoszczy Rok Mariana Rejewskiego, który złamał szyfr Enigmy.

W ramach Festiwalu Nauki, reklamował się również Pałac Młodzieży, a dokładniej dział edukacyjny.
Jako że ja uczęszczam tam od kilku lat na różne zajęcia, dziś pomagałem przy organizacji gry terenowej "Odkryj z nami tajemnice, czyli Pałac na Starym Rynku". Pogoda naprawdę dopisała. :)

Po zakończeniu gry, wstąpiłem do Bydgoskiego Centrum Informacji, gdzie kupiłem kilka nowych wzorów pocztówek związanych z Bydgoszczą. Teraz będę mógł je wysyłać w świat i z dumą reklamować moje Miasto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz