piątek, 26 czerwca 2015

Wycieczka po Bydgoszczy

Od ponad roku jestem Młodym Przewodnikiem po Bydgoszczy, ale dopiero dziś miałem oficjalny debiut. Oficjalny, bo wcześniej oprowadzałem jedynie rodzinę z Poznania.
Dzisiaj oprowadzałem czwartą klasę ze szkoły podstawowej, do której jeszcze tak niedawno uczęszczałem.
O godzinie dziewiątej spotkaliśmy się przed Muzeum Mydła i Historii Brudu na ul. Długiej. Ja byłem nieco wcześniej, żeby nie było, że przychodzę na ostatnią chwilę.
W muzeum każdy zrobił swoje mydełko na pamiątkę. Po skończeniu mydlanych warsztatów, zostaliśmy zapoznani z historią mydła, brudu i mycia się. Myślę, że to jakże nadzwyczajne muzeum na mapie miasta warto odwiedzić, zwłaszcza z dzieckiem, dla którego możliwość zrobienia własnego mydła, którym później będzie mogło się umyć, jest wspaniałym przeżyciem.

Po wyjściu z muzeum (ok. 10.00) przejąłem stery nad wycieczką i przeszliśmy mniej więcej taką oto trasą: Muzeum Mydła i Historii Brudu - Stary Rynek (ratusz, pomnik Walki i Męczeństwa Ziemi Bydgoskiej, studzienka "Dzieci bawiące się z gęsią", Twardowski) - ul. Mostowa (Spichrze, Most Staromiejski, Plac Teatralny) - ul. Gdańska (Kościół Klarysek) - Plac Wolności - Park Kazimierza Wielkiego (fontanna Potop). Następnie pojechaliśmy autobusem 64 na Bartodzieje i udaliśmy się do Staropolskiej na lody. Po udanej wycieczce uczniowie wrócili pod szkołę ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz