niedziela, 5 lipca 2015

Koncert galowy 38. Bydgoskich Impresji Muzycznych


W piątek byłem w Operze Nova na koncercie galowym 38. Bydgoskich Impresji Muzycznych. To już drugi koncert galowy BIM-u pod rząd, który widziałem na żywo i mam nadzieję, że w kolejnych latach również będę miał okazję być na widowni.

By dostać bilety na finał tegorocznej imprezy, w środę musiałem bardzo wcześnie się obudzić, a następnie stać ponad godzinę w kolejce do kasy Pałacu Młodzieży. No cóż, kto pierwszy ten lepszy, a biletów zapewne omal nie zbrakło, bo kolejka jeszcze za mną była bardzo długa. Widać, że mieszkańcy Bydgoszczy lubią BIM i mimo, że przez cały tydzień można było oglądać występy zespołów na Wyspie Młyńskiej, to wielu chciało zobaczyć wszystkich uczestników za jednym razem. Podobnie jak ja ;-)

W tym roku w przesłuchaniach konkursowych udział wzięło wiele zespołów z  m.in.: Chin, Cypru, RPA, Węgier i oczywiście z Polski.

Przez miniony tydzień miasto żyło Bydgoskimi Impresjami Muzycznymi, a młodzi muzycy otrzymali od władz symboliczny klucz do bram miasta. Podczas koncertu galowego w Operze, został on oddany w ręce Pani Iwony Waszkiewicz, zastępcy prezydenta. Udało mi się go złapać na chwilę i mam z nim zdjęcie:

Moja młodsza siostra uczęszcza do Pałacu Młodzieży na zajęcia taneczne i tańczy w Zespole Tańca Współczesnego BRAX IV. W tym roku jej zespół miał genialną choreografię "Nasze małe ulotne marzenia" i zajmował wysokie lokaty na turniejach, m.in.: złoty BUT na Ogólnopolskim Konkursie Tanecznym Bydgoska Układanka Taneczna, czy I miejsce podczas XVII Konfrontacji Różnych Form Tanecznych w Kutnie, a w swoim debiucie, II miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Tańca "Taneczne Miraże". Był to wspaniały rok dla tego zespołu, a wisienką na torcie może być wystąpienie podczas koncertu galowego w operze. Dziewczyny zatańczyły do nieco innej muzyki niż zazwyczaj (przez co układ musiał być nieco zmieniony), bo tej zagranej przez orkiestrę instrumentów ludowych Kropelki z Mińska.

Na dziś to tyle. Czekam na kolejne Bydgoskie Impresje Muzyczne! ;-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz